Loading...

از میزان حجم معده نوزادان در هفته های نخست پس از تولد چه می دانید؟

|
از میزان حجم معده نوزادان در هفته های نخست پس از تولد چه می دانید؟
حجم معده نوزادان در روزها و هفته های نخست پس از تولد یکی از عوامل مهم در تشخیص سلامت آنها توسط مادر است. این مقیاس بندی در کنار سایر فاکتورهای فیزیکی می تواند به ارزیابی ما از میزانرشد جسمی کودکان کمک کند.

درروز اول پس از تولد نوزاد ما حجم معده ایبه اندازه یک عدد گیلاسرا دارد. ورفته رفته درروزهای بعداین حجم بیشترشده و درروز سوم به اندازه یک گردو است. همچنین در هفته اول حجم مهده نوزاد به اندازه یک لیمو ترش بزرگتر  می شود و در هفته دوم تا سوم ماکزیمم اندازه آن به یک تخم مرغ افزایش می یابد. نکته آنکه عدم اطلاع از میزان حجم معده نوزادان می تواند به اشتباهات رایج مادرانه در زیاده روی در شیردهی به نوزاد شود.

میزان تخمین حجم نوزادان با عوامل ژنتیک و وراثت، رنگ پوست و عوامل سازگارساز اقلیمی متغییر است. آنچه مادران می بایست در نظر داشته باشند این است که در پروسه رشد نوزادان و کودکان همواره به میزان مطالبه غذا از سوی فرزند خود توجه ویژه داشته باشند و با مواد غذایی غیر ضروری معده کودکان را بی جهت پر نکنند، در نظر داشته باشید از مکمل های غذایی و ویتامین ها برای بهبود مشیر رشد نوزادان خود استفاده کنید.

از سوی دیگر در صورتیکه مقدار شیردهی به نوزاد کمتر از مقدار و دفعات استاندارد باشد منجر به سو تغذیه و کمبود ویتامین و املاح در بدن نوزاد شود.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا