Loading...

ویتامین های ضروری در دوران بارداری

|
ویتامین های ضروری در دوران بارداری
زنان بارداران می بایست از مکمل های غذایی و ویتامین ها در طول روز استفاده کنند. این امر به بارداری سالم در مادر کمک شایانی می کند و در ضمن رشد نوزاد را در طول نه ماه بارداری به بهترین شکل ارتقا می بخشد در این مقاله در نظر داریم تا به فواید آنها بپردازیم.

اسید فولیک 

خوردن اسید فولیک را سه تا چهار ماه قبل از بارداری شروع کنید چون این ویتامین در ماه اول بارداری باعث بسته شدن لوله های عصبی جنین می شود. کمبود اسید فولیک در مادران باردار با خطر تولد نوزاد با وزن پایین یا زایمان زودرس همراه است، همچنین می تواند در همان ماه های اولیه بارداری منجر به اختلالات لوله عصبی جنین شود.

ویتامین B6

نیاز به ویتامین B6 در بارداری آنقدر زیاد نیست که بخواهید مکمل آن را مصرف کنید اما بد نیست بدانید که در موارد تهوع و استفراغ شدید می توانید از این ویتامین برای کنترل علائم استفاده کرد، البته فقط با دستور پزشک باید استفاده شود.

ویتامین D

ویتامین D برای جذب کلیسم ضروری است به همین خاطر به مادران باردار توصیه می شود در این دوران هم به اندازه کافی در معرض نور آفتاب قرار بگیرند و هم منابع خوراکی ویتامین D را مصرف کنند، چون اگر بدنشان با کمبود این ویتامین مواجه شود سطح کلسیم خون نوزاد پایین آمده و استخوان ها و دندان هایش خوب شکل نمی گیرد.

ویتامین C

در دوران بارداری نیاز شما به ویتامین C، فقط کمی بیشتر از دوران قبل از بارداری است و با نوشیدن یک لیوان آب پرتقال، خوردن نصف فلفل دلمه ای قرمز یا یک عدد کیوی تامین می شود. این ویتامین همچنین در اغلب غذاها و خوراک های ترش یافت می شود.

کلسیم

جنین شما که در رحم تان در حال رشد است به کلسیم نیاز دارد تا بتواند قلب، استخوان، مفصل و شبکه عصبی سالمی داشته باشد. البته توجه به این نکته ضروری است که می بایست در مصرف میزان کلسیم دقت شود و تحت نظارت پزشک استفاده شود.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا