Loading...

نقش تغذیه مادران با ضریب هوشی نوزادان

|
نقش تغذیه مادران با ضریب هوشی نوزادان
نقش تغذیه و استفاده از خوراکی های سالم در دوران بارداری و پرورش جسمی و ذهنی نوزادان امری اجتناب ناپذیر است. امروزه متخصصان حوزه سلامت کودک با تاکید بر این نکته دستورالعمل های ساده اما اجرایی را برای رشد همه جانبه کودکان درنظر گرفته اند.

در این مقاله برآنیم تا با ارائه دستورالعمل های ساده اما قابل اجرا در تغذیه دوران بارداری خود را برای داشتن فرزندانی سالم و باهوش آماده سازیم.

مهمترین مسئله در دوران بارداری آن است که از هر گونه استرس به هنگام صرف غذا در این دوران بپرهیزیم. استفاده از مواد غذایی هر اندازه تازه و سالم اگر همراه با استرس و هیجانات روحی باشد نه تنها در سیستم گوارش مادر به درستی تجزیه و جذب نخواهد شد بلکه آنتی اکسیدانها، یونها و ویتامین های ضروری برای رشد جنین دریافت نخواهد شد. از این رو به صرف زمان کافی برای خوردن غذا، آن را بجوید و همراه با آرامش میل نمایید.

از جمله نکات ضروری در این دوران استفاده از انواع میوه ها و سبزی هاست. مغزها بویژه مغز فندق، بادام و استفاده از خشکبار، املاح ضروری چون روی، آهن و سایر املاح را به جنین انتقال داده و بر روی هوش و برایند ذهنی نوزاد موثر خواهد بود. انواع سبزی های تازه و میوه هایی همچون سیب، انجیر و ... را نیز در برنامه غذایی خود داشته باشید. بکوشید از مواد غذایی تازه انواع گوشت سفید و ماهی ها در برنامه غذایی خود داشته باشید. 

از دیگر موارد مهم تغذیه در دوران بارداری داشتن انظباط غذایی است این به این معنی است که صبحانه را در برنامه غذایی خود داشته باشید و هیچ یک از وعده های خود را در برنامه کم و یا حذف نکنید. از دیگر موارد که می بایست بر آن تاکیید داشته باشید انجام حرکات ورزشی و نرمش های ساده است. تمرکز داشته باشید و حرکات یوگا را انجام دهید. این به هضم غذا در بدن مادر، جذب و انتقال سریع آن به جنین کمک خواهد کرد.

به این ترتیب می توانیم نوزادان و کودکان سالم، قوی و باهوش داشته باشیم.     

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا