Loading...

رابطه نوزاد و مادر در شکل گیری شخصیت افراد

|
رابطه نوزاد و مادر در شکل گیری شخصیت افراد
جالب است بدانیم طی تحقیقات جدید متخصصان حوزه رفتارشناسی کودک ارتباط موثری میان رابطه مادر و کودک و شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی افراد وجود دارد. این تحقیقات میان 1500 تن از مادران و نوزادانی که در سال گذشته متولد شده اند شکل گرفته است.

ما انسانها موجودات اجتماعی هستیم و دنیای امروز بیش از گذشته ما را به سمت اجتماع و تبادل های میان انسانها دعوت می کند. تنوع شخصیت شغلی و اجتماعی افراد از یک سو و لایه های داخلی شخصیت افراد و زندگی فردی و خصوصی افراد در انواع متنوع ما را به سوی کسب اطلاع و دانش از جزئیات آن دعوت می سازد. 

انسان از دوران جنینی، نوزادی و کودکی همواره با والدین و بخصوص مادر به عنوان اولین فرد از یک اجتماع کل در ارتباط است. نحوه برخورد مادر با خردسال خود نقش تعیین کننده ای در گام های بعدی ارتباطی کودک با دنیای پیرامون خود دارد. 

مادران سخت گیر معمولا فرزندانی متکی به نفس را تربیت خواهند کرد. در عین حال مادرانی که با نوزاد خود برخوردهای وسواس گونه ای دارند اغلب افراد ریزبین و جزئی نگری را به جامعه تحویل خواهند داد. 

 در عین حال والدینی که سریع تسلیم خواسته های کودک خود می شوند و مادرانی که قدرت مخالفت با خواسته های خردسال خود را ندارند اغلب کودکانی خودخواه و کم مسئولیت خواهند داشت و اغلب در فعالیت های اجتماعی خود را کمتر شریک می دانند.

در نهایت تعلیم و تربیت کودکان امری سخت اما غیرممکن نیست میانه روی و اعتدال در برخورد با رفتار نوزادان و خردسالان رمز موفیت در تربیت کودکان و ساختن شخصیت محکم افراد در آینده است. 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا