Loading...

نرمش های مناسب نوزادان

|
نرمش های مناسب نوزادان
تازه متولدین هم به نرمش های ویژه ای نیاز دارند. اغلب نوزادان مانند ما بزرگترها روزانه نیاز به زمانی برای ورزش دارند. این ورزش ها می تواند به کمک ما پدرومادرها و سایر اعضای خانواده باشد. همراه ما باشید با بازی های ویژه تازه متولدین

امروزه بسیاری از مادران در فکر آن هستند تا بازی هایی را برای خردسالان خود درنظر بگیرند که هم به آنها در سرگرم شدن کودکانشان کمک کند و هم به رشد ذهنی و جسمی فرزندشان کمک کنند. 

کودک خود را روی کف دست بخوابانید و با دست مخالف به آرامی پشت نوزاد خود را ماساژ دهید. سپس با دو انگشت میان ستون فقرات کوک را با ضربه بزنید. این قبیل حرکات و سایر حرکات از این دست هم به نوزاد در هضم غذا کمک خواهد کرد هم به انتقال احساسات میان مادر و کودک منجر خواهد شد.

نوزاد خود را روی زمین بخوابانید و پاهای او را به آرامی به داخل سینه جمع کنید با این حرکت به رفع خستگی در فرزند خردسال خود کمک خواهید کرد و هم استمرار ارتباط عاطفی مادر و کودک می انجامد. از طرفی پاهای کوچک فرزند خردسال خود را برای راه رفتن آماده می سازید.

از جغجغه برای افزایش تمرکز و ارتباط موثر میان چشم و دست و پاهای کودک خود استفاده کنید. از اساب بازی های کوچک و نرم برای افزایش تمرکز و کمک به دست ورزی و بهبود عملکرد انگشتان و قویتر شدن دست های کودک خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید در هیچ یک از این حرکات زیاده روی نکنید و نرمش های کششی و چرخشی منجر به تغییر حالت استخوانهای کودک نشوند چون در این زمان از استخوانهای نرمی برخوردارهستند و امکان ضربه و آسیب به ساختار بدن آنها وجود دارد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا